Laman Utama

Thursday, August 19, 2010

Ceritera 118 : Jom Makan 'Keropok Special' dan 'Popia Goreng'!!!!

Kalau anda nak tahu, kat mana nak cari 'Keropok Special' dan 'Sata Goreng', datanglah ke Keropok Sri Lekor yang terletak di Dungun, Terengganu. Kedai ini sememangnya terkenal dengan keropok dan sata goreng yang begitu enak dan lain daripada yang lain. Buat pengetahuan kedai ini terletak berhampiran dengan sebuah simpang untuk ke Pantai Teluk Lipat, Dungun.


Keropok goreng yang dijual di kedai ini sememangnya sedap apatah lagi dimakan ketika masih panas. Keropok yang dijual adalah sepenuhnya isi ikan. Itulah yang membuatkan ramai yang meminati keropok yang dijual di kedai ini. Rasanya juga lain daripada keropok-keropok yang ada di sekitar Terengganu.

Penulis juga yakin mesti ramai yang tak pernah makan sata goreng. Kebiasaannya sata yang banyak dijual samada di pasar-pasar ialah sata yang dibakar tetapi sata di kedai ini amat berbeza dan istimewa. Yang bezanya ialah sata yang biasa dijual intinya dibalut dengan daun pisang dan dibakar tetapi sata yang dijual di kedai ini intinya dibalut dengan kulit popia dan digoreng. Memang sedap. Tak terkata.

Jika anda membelinya sudah tentu disertakan pencicah untuk menambah selera anda menjamu sata goreng. Selain itu, kedai ini juga menjual keropok segera, sata segera, pencicah, keropok keping dan banyak lagi. Jualan kedai ini juga amat laris dan kalau anda datang lewat pasti tak berpeluang untuk membeli dan merasa keropok dan sata goreng yang dijual di kedai ini.

Jadi kalau anda nak kelainan apa kata cuba rasa keropok dan sata goreng yang dijual di kedai ini. Pasti berbaloi-baloi. Harganya pun murah-murah. Sedap dan menyelerakan.


No comments:

Post a Comment