Laman Utama

Friday, August 20, 2010

Ceritera 119 : Pantai Teluk Kalong



Pantai Teluk Kalong juga merupakan salah satu pantai yang terdapat di daerah Kemaman. Jika anda dari bandar Kemaman masa perjalanan lebih kurang 20 minit. Pantai ini juga sentiasa menjadi tumpuan orang ramai seperti juga pantai-pantai lain yang ada di sekitar Terengganu. Dengan pasir pantai yang halus dan bersih, kawasan yang landai dan lapang sememangnya sesuai untuk anda sekeluarga bersama anak-anak atau teman-teman berehat dan berkelah di pantai ini.



Anda juga boleh berteduh dan berkelah di bawah pohon pokok yang ada di sekitar pantai ini. Kebetulan ketika penulis singgah di pantai ini air laut sedang surut. Jadi kelihatan ramai para pengunjung terutama golongan muda dan kanak-kanak sedang asyik mandi. Jika anda ingin bersenam di sini juga merupakan kawasan yang sesuai untuk melakukan aktiviti riadah dengan kawasan pantainya yang mendatar dan luas.




Di sekitar pantai ini juga mempunyai pelbagai kemudahan seperti gera-gerai makan, surau, tandas awam, kiosk dan pelbagai lagi. Selain itu kawasan ini juga menjadi tumpuan untuk mengadakan program atau aktiviti oleh mana-mana badan. Kalau anda yang belum pernah datang ke sini apa lagi jom kita ke Pantai Teluk Kalong.


No comments:

Post a Comment