Laman Utama

Friday, May 14, 2010

Ceritera 12 : Bazaar Warisan Seni Ukiran


Seperti yang penulis ceritakan sebelum ni Bazaar Warisan juga terletak di Jalan Sultan Zainal Abidin, Terengganu dan berhampiran dengan Kedai Besar Pasar Payang, Dataran Shahbandar dan juga Bukit Puteri. Sebelum para pengunjung ke Bukit Puteri sudah pasti anda semua akan menjejaki ke Bazaar Warisan ini. Untuk ke Bukit Puteri juga para pengunjung mestilah masuk ke bazar ni untuk ke pintu utama Bukit Puteri.


Bazaar ini sememangnya dibuka dengan beberapa deretan kedai kain sutera, barangan cenderamata dan juga pakaian. Bazar ini mempunyai 2 tingkat dan di atas bumbung bazar ini juga terdapat restoran. Para pengunjung boleh singgah ke restoran ini sambil menikmati pemandangan sungai Terengganu dan menikmati udara segar.



Pelbagai jenis kain sutera dijual di sini dengan harga yang berpatutan dan berbaloi-baloi. Di hadapan bazar ini juga terdapat beberapa pondok rehat untuk para pengunjung. Jadi para pengunjung yang ke Pasar Besar Kedai Payang atau kawasan yang berhampiran jangan lupa untuk singgah ke Bazaar Warisan ini.


No comments:

Post a Comment