Laman Utama

Monday, May 31, 2010

Ceritera 21 : Bermalam di Awang's Beach Resort


Sebelum ini penulis banyak menceritakan mengenai tempat-tempat yang patut dikunjungi oleh anda semua di sekitar daerah Dungun. Semestinya anda semua ingin tahu dimanakah tempat yang sesuai untuk menginap apabila bercuti di daerah Dungun? Yang pasti banyak tempat penginapan disediakan untuk para pengunjung samada hotel, apartment, motel, homestay, chalet atau resort. Para pengunjung boleh memilih mana-mana yang sesuai mengikut kehendak dan citarasa masing-masing.


Di sini penulis ingin berkongsi pengalaman menginap dan bercuti di Awang's Beach Resort bersama keluarga. Walaupun penulis berasal dan tinggal di Dungun, tetapi penulis tidak melepaskan peluang untuk merasai sendiri keseronokan berada di Awang's Beach Resort ini. Ia terletak di Rantau Abang, Dungun dan tidak jauh dari bandar Dungun.


Buat pengetahuan, sudah tiga kali penulis dan keluarga menginap disini. Mungkin anda fikir ia membosankan tetapi bagi penulis sendiri pengalaman berada di sana amat menyeronokkan dan tiada kepuasan apabila berkunjung ke sini sekali sahaja. Pada kunjungan pertama dan kedua ke resort ini kerana penulis sekeluarga mengikut ayah penulis mengetuai kem motivasi pelajar sekolah. Di kesempatan ini kami sekeluarga tidak melepaskan peluang untuk berehat dan bercuti ke sini. Dan kunjungan kali ketiga ialah kerana kami sekeluarga belum puas untuk menikmati suasana di sini.


Tiap kali kunjungan penulis sekeluarga akan menginap rumah tumpangan yang menghadap laut. Itulah yang paling menyeronokkan kerana setiap kali keluar rumah sudah pasti para pengunjung dapat melihat pemandangan laut luas terbentang sambil menghirup udara. Di sini juga disediakan ruang atau tempat untuk membakar ikan dan seumpamanya, pondok-pondok rehat dan padang bola tampar dan bola sepak pantai.


Penulis dan keluarga juga tidak melepaskan peluang untuk bermandi-manda di pantai ini. Pada waktu petang para pengunjung boleh melihat perahu atau bot naik ke darat dengan membawa hasil tangkapan dan para pengunjung boleh membelinya sekaligus boleh dibakar untuk dijadikan menu makan malam.
Apabila tibanya waktu malam penulis sekeluarga akan bersantai sambil menghirup udara dan melihat pemandangan laut. Pelbagai aktiviti boleh dilakukan di sekitar resort ini dengan tempat yang luas dan mendamaikan.


No comments:

Post a Comment