Laman Utama

Friday, May 28, 2010

Ceritera 18 : Jangan lupa ke Terengganu Equestrian Resort (TER)


Terengganu Equestrian Resort atau TER juga terletak di Kuala Ibai dan berhampiran dengan Masjid Tengku Tengah Zaharah atau Masjid Terapung. TER yang dibina berhampiran muara Sg. Ibai dan menghadap Laut China Selatan sememangnya menepati citarasa para pengunjung.

Pelbagai kemudahan disediakan disini dan salah satunya ialah Kompleks Sukan. Kompleks Sukan ini menyediakan kemudahan seperti bowling, dewan badminton, gimnasium dan aerobik, gelanggang skuasy, kolam renang, trek berkuda dan banyak lagi.

Kemudahan utama lain ialah Rumah Kelab, penginapan dan Ekuestrian dan Polo. Di sini juga terdapat restoran yang menyediakan pelbagai jenis makanan tempatan dan barat. Apabila berkunjung ke sini, para pengunjung tidak perlu bimbang kerana di sini segala-galanya ada.


Pengunjung yang ingin bercuti bersama keluarga tersayang bolehlah memilih TER sebagai destinasi seterusnya. Dengan adanya pelbagai kemudahan sukan selain berehat bersama keluarga para pengunjung boleh mengisi masa dengan melakukan aktiviti berkuda. Aktiviti berkuda sememangnya amat popular di sini. Para pengunjung juga boleh mengikuti bengkel menunggang kuda dengan bayaran yang berpatutan.

Selain itu, para pengunjung boleh melakukan pelbagai aktiviti riadah seperti berjoging sambil menghirup udara segar, berkayak dan memancing. Di sini juga pernah diadakan Pesta Terengganu 2009.Terdapat pelbagai jualan dan pameran sepanjang pesta ini berlangsung seperti jualah kraftangan, batik dan pertandingan kereta. Yang pasti percutian anda ke sini berbaloi-baloi kerana pelbagai aktiviti menarik boleh dilakukan.


1 comment: