Laman Utama

Friday, May 28, 2010

Ceritera 17 : Berehat di Lagun Kuala Ibai




Lagun Kuala Ibai ini terletak berhampiran dengan Masjid Tengku Tengah Zaharah atau Masjid Terapung. Lagun ini sentiasa penuh dengan kunjungan orang ramai terutamanya di sebelah petang. Terdapat banyak pondok rehat dan taman permainan yang disediakan untuk para pengunjung. Untuk berehat dan bersiar-siar bersama keluarga, anda bolehlah datang ke lagun ini sambil melihat keindahan laut dan menghirup udara segar. Rugi jika anda tidak singgah ke sini apabila berkunjung ke negeri Terengganu.




Kawasan ini juga dijadikan tempat kegemaran para pemancing. Apa yang paling dinantikan oleh penulis apabila tibanya air laut surut. Ramai orang berpusu-pusu turun untuk bermandi-manda dan ada juga yang menjala. Pemandangan lagun ini juga boleh dilihat dari jauh apabila para pengunjung melalui jambatan Kuala Ibai untuk ke pusat bandar.


Lagun ini juga biasanya dijadikan tempat pengumpulan ahli keluarga untuk melakukan sebarang aktiviti seperti Hari Keluarga. Aktiviti seperti ini boleh mengeratkan hubungan kita sesama insan. Apa tunggu lagi. Isilah masa anda dengan berkunjung ke lagun ini.


No comments:

Post a Comment