Laman Utama

Saturday, May 15, 2010

Ceritera 13 : Petang Hari di Teluk Gadong


Teluk Gadong terletak di daerah Dungun dan ianya berhampiran dengan UiTM Dungun dan Kelab Golf Desa Dungun. Ia merupakan satu tempat rekreasi yang terletak di hujung muara Dungun. Kawasan ini adalah tempat yang sesuai untuk beriadah dan berehat bersama keluarga dan anak-anak teutamanya pada waktu petang dan hujung minggu.



Di sini juga terdapat taman permainan, gerai-gerai yang menjual minuman, keropok goreng atau pisang goreng dan restoran. Terdapat banyak pondok rehat yang disediakan untuk para pengunjung. Di sini juga terdapat satu tasik buatan yang begitu luas dan biasanya diminati oleh kaki pancing samada datang dari jauh atau dekat.




Teluk Gadong juga merupakan pilihan bagi sesetengah sekolah di sekitar Dungun untuk mengadakan acara bagi pelajar-pelajar seperti aktiviti beriadah. Dalam waktu yang sama, palajar-pelajar dapat melakukan aktiviti luar sambil bersantai dan bersosial dengan masyarakat serta mengenali tempat menarik di sekitar Dungun. Teluk Gadong ini berhampiran dengan pantai dan boleh dikatakan tiap-tiap hari tempat ini sentiasa penuh dengan para pengunjung.



Para pengunjung yang ingin berkelah sambil menikmati keindahan laut bolehlah datang ke sini bersama keluarga.



No comments:

Post a Comment