Laman Utama

Friday, July 9, 2010

Ceritera 91: Pantai Teluk Mak Nik


Di Kemaman terdapat beberapa pantai yang sentiasa menjadi tumpuan orang ramai untuk berehat dan berkelah bersama keluarga atau rakan-rakan dan salah satunya ialah Pantai Teluk Mak Nik atau dikenali sebagai D'Monica Bay. Jarak dari Kuala Terengganu kira-kira 150km untuk sampai ke pantai ini. Pantai Teluk Mak Nik di sini merupakan sebuah pantai peranginan yang begitu sesuai bagi anda yang ingin mendekatkan diri dengan alam semula jadi.

Pantai ini sentiasa menjadi pilihan pengunjung untuk berkelah dan beriadah bersama keluarga atau rakan-rakan walaupun ombak bergelora pada musim tengkujuh untuk menikmati suasana pantai yang mendamaikan.

Pantai ini tidak lekang daripada pengunjung apatah lagi pada cuti sekolah dan hujung minggu. Sambil berehat dan bersantai di pantai ini, ada juga sesetengah pengunjung mengadakan hari keluarga ataupun berkumpul bersama keluarga atau rakan-rakan sambil menikmati hidangan barbeku.

Selain kawasan pantai yang luas dan bersih, terdapat banyak kemudahan lain yang disediakan untuk para pengunjung seperti pondok rehat untuk berteduh. Pantai ini juga pernah menjadi lokasi penganjuran acara Sukma 2008 malah sentiasa menjadi tumpuan kakitangan kerajaan atau swasta untuk mengadakan acara atau majlis seperti pertandingan bola sepak pantai dan bola tampar pantai , persembahan Kelab Motorcross selain acara memancing. Kali ini apa kata anda sekeluarga atau rakan-rakan memilih Pantai Teluk Mak Nik, Kemaman untuk berkelah dan menikmati pemandangan di sini.


No comments:

Post a Comment