Laman Utama

Saturday, July 10, 2010

Ceritera 94 : Air Terjun Belukar Bukit




Air Terjun Belukar Bukit terletak di Hulu Terengganu. Jika para pengunjung ingin datang ke sini anda boleh melalui jalan Ajil terus masuk simpang ke Bukit Diman dan anda juga boleh melalui jalan ke Air Terjun Sekayu. Jarak dari Kuala Terengganu lebih kurang 60km dan dari Kuala Berang lebih kurang 20km.



Kawasannya yang landai, luas dan air yang tenang sememangnya sesuai untuk anda sekeluarga atau bersama rakan-rakan memilih lokasi ini untuk berkelah dan berehat bersama-sama. Selain bermandi-manda anda boleh berbarbeku dan menikmati hidangan beralaskan tikar atau pasir bersih. Antara kemudahan yang disediakan ialah tempat meletak kenderaan, wakaf atau pondok rehat, surau dan tandas serta tidak ketinggalan gerai-gerai makanan.



Di sekitar kawasan ini juga sentiasa diadakan acara atau program seperti berakit berkayak, berkhemah, bergotong-royong dan banyak lagi. Jadi anda yang belum pernah menjejak kaki ke Air Terjun Belukar Bukit, jangan bazirkan masa cuti anda. Isilah masa untuk menikmati suasana di Air Terjun Belukar Bukit.


No comments:

Post a Comment