Laman Utama

Saturday, July 10, 2010

Ceritera 93 : Taman Rekreasi Bakau Tinggi

Taman Rekreasi Bakau Tinggi terletak di Chukai, Kemaman laluan dari bandar Kemaman-Terengganu. Lebih jelas lagi di taman ini terdapat beberapa replika mata kail yang melambangkan tempat kegemaran kaki pancing. Lokasinya yang berdekatan dengan Sg. Kemaman menjadikan ia salah satu tempat yang menjadi tumpuan kaki pancing untuk mencuba nasib di taman ini.




Antara yang paling menarik di sekitar taman ini ialah aktiviti jualan ketam yang sentiasa mendapat tumpuan orang ramai yang datang berkunjung ke sini. Taman ini dinamakan Taman Rekreasi Bakau Tinggi kerana di sekitarnya dipenuhi pokok paya bakau malah disediakan laluan untuk keselesaan dan kemudahan untuk para pengunjung melihat pokok paya bakau disekelilingnya dengan lebih jelas lagi.



Selain itu kemudahan yang terdapat di taman ini ialah antaranya restoran terapung, taman permainan, pondok rehat, bangku, bilik rehat, tandas awam dan gerai makanan. Kalau anda ingin berehat sambil menimati pemandangan Sg. Kemaman, melihat pokok paya bakau dan memancing bolehlah datang ke sini terutamanya pada petang hari atau hujung minggu.


No comments:

Post a Comment