Laman Utama

Saturday, June 26, 2010

Ceritera 60 : Bercuti di Pulau Redang


Apa kata cuti nanti anda ke Pulau Redang samada bersama keluarga atau teman-teman. Pasti percutian anda kali ini tidak membosankan. Pulau Redang juga merupakan pulau yang menjadi tumpuan para pengunjung di Malaysia dan pelancong asing. Kalau anda merancang ingin ke Pulau Redang pada hujung minggu terutamanya cuti sekolah, cepat-cepatlah 'booking' ataupun nak senang pilih mana-mana pakej yang ditawarkan. Kalau lambat, nampak gaya anda takkan sampai ke pulau ini. Anda boleh layari laman web Pulau Redang.


Pulau redang merupakan pulau terbesar daripada 9 buah pulau lain yang berdekatan antaranya Pulau Pinang, Pulau Kerengga, Pulau Lima, Pulau Ekor Tebu, Pulau Ling dan banyak lagi. Perairan di sekeliling pulau-pulau ini yang dikenali sebagai Taman Laut Pulau Redang kaya dengan pelbagai jenis hidupan laut yang cantik dan menarik.



Untuk ke Pulau Redang para pengunjung boleh terus ke Jeti Merang, Setiu. Jika para pengunjung menaiki bot laju perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam. Para pengunjung juga boleh ke Jeti Shahbandar untuk ke pulau ini. Selain itu perkhidmatan feri juga disediakan.

Seperti pulau-pulau lain, pulau ini juga mempunyai kelebihan dan keistimewaannya. Dengan air laut yang jernih dan biru serta pasir pantai yang halus dan putih semestinya membuatkan anda teruja untuk tinggal lebih lama disini. Selain bermandi-manda pelbagai aktiviti boleh dilakukan antaranya snorkelling, jungle tracking, scuba, boating, berenang, memancing, golf (kawasan khas) dan banyak lagi.


Para pengunjung juga boleh memilih mana-mana resort yang disediakan berdasarkan lokasi dan citarasa para pengunjung. Antaranya ialah Berjaya Redang Beach Resort, Coral Redang Island Resort, Laguna Redang Island Resort, Redang Bahtera Resort dan Ayumayang Redang Island Resort.



Kunjungan anda ke sini buat kali pertama semestinya membuatkan anda untuk datang bercuti buat kali seterusnya. Pasti anda akan pulang dengan penuh kenangan indah yang sentiasa mekar di ingatan.


No comments:

Post a Comment