Laman Utama

Wednesday, June 30, 2010

Ceritera 70 : Tenangkan Hati dan Fikiran di Pulau Lang Tengah




Pulau Lang Tengah juga merupakan pulau yang menjadi tumpuan samada para pengunjung dari dalam dan luar negara. Pulau ini adalah pulau kecil yang terletak di antara Pulau Perhentian dan Pulau Redang iaitu di Setiu, Terengganu. Untuk ke sini para pengunjung boleh ke jeti Merang dan mengambil masa lebih kurang 30minit untuk sampai ke sini.



Pulau ini sememangnya dikelilingi hutan tropika dan ia amat sesuai untuk aktiviti
jungle tracking.Yang paling popular ialah aktiviti skuba dan snorkelling. Banyak juga program atau kursus yang diadakan di pulau ini seperti kursus skuba. Jika anda berminat untuk melakukan aktiviti skuba bolehlah datang ke sini.


Manakala restoran yang ada di sekitar pulau ini ialah seperti Blue Coral Island Resort Restaurant , D' Coconut Lagoon Restaurant dan banyak lagi. Untuk menjadikan hari yang paling indah di pulau ini para pengunjung boleh menikmati hidangan di kafe yang menghadap lautan sambil melihat pemandangan matahari terbenam. Sudah tentu kenangan ini tidak akan dilupakan.

Banyak penginapan yang disediakan di pulau ini antaranya ialah D'Cocunut Resort. Dengan pasir pantai yang putih dan dikelilingi pokok-pokok kelapa diiringi angin yang bersepoi-sepoi sudah pasti dapat memukau para pengunjung untuk menginap lebih lama disini. Kalau anda adalah dari golongan yang belum pernah berkunjung ke pulau ini, jangan lengah-lengahkan. Mulakan percutian anda dengan berkunjung ke pulau ini.


No comments:

Post a Comment