Laman Utama

Sunday, June 27, 2010

Ceritera 62 : Menikmati Suasana Pantai Batu Buruk

Kalau anda ke Terengganu jangan lupa singgah di Pantai Batu Buruk. Pantai ini berdekatan dengan Hospital Sultanah Nur Zahirah dan sememangnya menjadi tumpuan orang ramai untuk berehat dan bersantai malah pelbagai festival atau program sering diadakan sepanjang tahun seperti AutoShow, pameran, ekspo dan sebagainya.


Sambil menikmati suasana pantai, pelbagai aktiviti menarik boleh anda lakukan antaranya bermain layang-layang, barbeku, dan menunggang kuda. Di sekitar kawasan ini juga terdapat taman permainan, bangku rehat, gerai dan kedai makan, KFC dan A&W. Jika anda datang dari jauh, di sekitar pantai ini juga terdapat banyak penginapan yang disediakan antaranya Hotel Grand Continental, Batu Buruk Beach Resort, Primula Beach Resort dan banyak lagi. Para pengunjung juga boleh menaiki mana-mana kenderaaan awam seperti bas dan teksi untuk datang ke sini.




Buat pengetahuan, pantai ini juga sentiasa menjadi lokasi orang ramai pada bulan Ramadhan untuk berbuka puasa bersama keluarga dan teman.-teman. Beralaskan tikar, bersuasanakan lautan yang terbentang luas diiringi angin yang bersepoi-sepoi semestinya anda dapat menikmati suasana yang damai ketika berbuka. Kalau anda tidak percaya cubalah datang ke sini nanti. Penulis dan keluarga juga sudah beberapa kali mengambil kesempatan untuk berbuka di pantai ini. Jadi apa lagi jom kita bersantai di Pantai Batu Buruk.


2 comments: